Česta pitanja

Sukladno Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (NN 91/96) , suvlasnici u višestambenim zgradama trebaju sklopiti Međuvlasnički ugovor i izabrati upravitelja.

Upravitelj zgrade je fizička ili pravna osoba registrirana za poslove upravljanja i kvalificirana za poslove upravljanja. Upravljanje zgradom obavlja temeljem Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima i u skladu sa Ugovorom koji potpiše sa suvlasnicima.

Upravitelja biraju suvlasnici Odlukom većine suvlasnika  odnosno preko 50% površine stanova i poslovnih prostora.

Upravitelj za svoj posao prima naknadu a čija visina se dogovara sa predstavnikom suvlasnika i isplačuje upravitelju iz sredstava pričuve.

Planira troškove zgrade za narednu godinu, Vodi evidenciju vlasnika stanova i poslovnih prostora i naplaćuje pričuvu suvlasnicima, Pomaže suvlasnicima u izradi Međuvlasničkog ugovora, Tiska i dijeli uplatnice za pričuvu zgrade,

Računovodstveno prati račun pričuve stambene zgrade (prihode i rashode), Obrađuje i plaća račune za obavljene ugovorene radove, Plaća režijske troškove zgrade (zajednička struja i voda zgrade), Vrši plaćanje honorarnih ugovora (honorari predstavnicima suvlasnika, čistačici, domaru i sl.), Utvrđuje kvarove, izrađuje tehničkog prijedloga rješenja sanacije, izrađuje troškovnike , prikuplja  ponude za poslove održavanja te ugovara  iste,

Obavlja sve pravne i tehničke poslove radi urednog ispunjavanja obveze plaćanja prtičuve

To su sredstva svih suvlasnika koja se uplaćuju na poseban račun SZ kod poslovne banke a iz kojih se podmiruju zajedničke obveze zgrade. Koriste se za održavanje zajedničkih dijelova i uređaja nekretnine kao što su: osiguranje, sanacija krova, krovnih terasa, fasada, zajedničke instalacije struje, kanalizacije, vode, čišćenje dimnjaka, osiguranje zgrade, servisi protupožarnih aparata, hitne intervencije…..

Svi suvlasnici (vlasnici stanova ili poslovnih prostora) u stambenoj zgradi dužni su plaćati pričuvu bez obzira da li su potpisali međuvlasnički ugovor ili nisu.

Suvlasnicima putem ovlaštenog predstavnika zajedno sa upraviteljam.

Kako se biraju upravitelj, predstavnik i visina pričuve

Odluka o izboru predstavnika, upravitelja i iznosu pričuve donosi se pisanim putem. Odluka je valjana kada ju potpiše većina vlasnika neto površine nekretnine odnosno više od 50 % kvadrature a obvezuje i one suvlasnike koji nisu potpisali tu odluku. Važna je potpisana površina, a ne broj potpisa.

Fizička ili pravna osoba koja je upisana u Vlasničkom listu nekretnine.

Sve odluke o promijeni mogu se donijeti većinom potpisa, kada god to odgovara suvlasnicima.

Što ako se ne potroše sva sredstva pričuve prikupljena u jednoj godini?

Sva neutrošena sredstva pričuve ostaju zgradi i prenose se u sljedeću godinu. Smisao pričuve i jeste da se uštede sredstva za veće popravke

Popravke će izvoditi ovlašteni obrtnici i tvrtke a Upravitelj omogućava da zgrada sama odabere izvođača popravaka. Za veće popravke ćemo prikupiti više ponuda i zajedno odabrati najpovoljnijeg izvoditelja.

Upravitelj može osigurati zgradi povoljan kredit za investicijske popravke, bez hipoteke na nekretninu u skladu sa poslovnim Odlukama banke.

Međuvlasnički ugovor je Ugovor kojim stanari suvlasnici između sebe uređuju odnose u vezi održavanja i uporabe zgrade.

Sastavni dio međuvlasničkog ugovora je popis suvlasnika sa suvlasničkim udjelima površinama stanova i prostora čiji su vlasnici i popis zajedničkih dijelova i uređaja zgrade koji se održavaju od pričuve zgrade.

Kontakt

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.